Saforelle & Social Sampling.

OOm Saforelle te herpositioneren onder een jongere doelgroep heeft Biocodex samen met Friendgift een Social Sampling campagne gelanceerd. Het resultaat is in-home trial, CRM-opbouw en awareness onder jonge vrouwen van 20-35 jaar.

Dr. Hauschka & Social Sampling

Hoe kom je aan nieuwe klanten binnen je huidige marktsegment? Juist; door de inzet van nieuwe middelen. Dr. Hauschka heeft met deze Social Sampling campagne haar product in de handen gekregen van potentiële klanten die niet eerder producten van DRH kochten. Van deze groep geeft 75% aan het product hoogstwaarschijnlijk zelf te gaan kopen naar aanleiding van de sample. Een geslaagde campagne met meetbaar effect!

Aoste & Social Sampling

Tijdens de Corona pandemie 7.000 samples in handen krijgen van consumenten uit jouw doelgroep? Aoste heeft dit met een Social Sampling campagne voor elkaar gekregen en hiermee awareness, in-home trial en CRM opt-ins gerealiseerd.

TENA & Social Sampling

10.000 samples van een ‘uitdagend product’ digitaal verspreiden onder de juiste doelgroep en tegelijkertijd de database verreiken met een opt-in score van 70 procent? Voor Lights by TENA én TENA Lady slaagde Friendgift hierin, door Social Sampling op een slimme manier in te zetten!

Social Sampling & L'OR (Jacobs Douwe Egberts)

Wie is voor u goud waard en verdient de beste koffie in de wereld? Met deze vraag werd de doelgroep van L’OR in België aangemoedigd om een dierbaar persoon én zichzelf te verrassen met de nieuwe aluminium capsules van JDE L’OR. De overweldigende reacties waren in ieder geval goud waard!

Dr. Hauschka & Social Sampling

Door de consument 7 dagen gratis te laten genieten van een Dr. Hauschka-product naar keuze, hebben we Wala’s CRM database verreikt met nieuwe opt-ins. Het leuke is dat de consument zelf heeft gezorgd voor de verspreiding van deze samples. Friend-to-Friend marketing op z’n best!

Social Sampling & Kilian.

What’s your kind of love? Met deze vraag werd de doelgroep millennials van Kilian aangemoedigd om zichzelf én hun geliefden via WhatsApp te verrassen met een ‘flesje verleiding’ van het nieuwe parfumaanbod ‘My Kind of Love’.

Haribo & Social Sampling

Consumenten in Nederland en België trakteerden hun vrienden op de nieuwe HARIBO Fruitilicious. De zakjes werden weggegeven via de Facebook-timeline. Het meest voorkomende bericht was: ‘’voor mijn snoepje’’. Zoet hè?

Rimmel London & Social Sampling

Live the London look! In samenwerking met Rimmel London werden staaltjes van de nieuwe Lasting Finish Breathable Foundation weggegeven. Vriendinnen tussen de 15 en 25 jaar met interesse in beauty en huidverzorging konden elkaar verrassen via Facebook en Instagram.

NIVEA & Social Sampling

FRIS & FRUITIG de dag door! Samen met NIVEA werd een giveaway georganiseerd onder hardwerkende vrouwen die zichzelf en hun vriendinnen konden verrassen met een cadeautje van de nieuwe Q10plusC dag- en nachtcrème.

GimCat & Social Sampling

In het kader van dierendag heeft GimCat samen met Friendgift een ‘’Dierendag Giveaway’’ georganiseerd via Facebook en Instagram. Hierbij is de nieuwe Superfood-range in de spotlight gezet, trial gegenereerd onder de doelgroep en zijn reviews verzameld op retailwebsites.

Prodent & Social Sampling

Met het thema ‘’Send-a-Smile’’ heeft Unilever Social Sampling ingezet om de nieuwe Prodent White Now Touch in de spotlight te plaatsen bij millennials. Het resultaat was trial & awareness via Facebook en Instagram onder de doelgroep die voor hen telde. Tegelijkertijd is waardevolle doelgroep data verzameld.

Clinique Pep-Start & Social Sampling

De millennial-doelgroep werd tijdens deze campagne geactiveerd om in het kader van “Pep-Start your day!” zichzelf en hun vrienden te verrassen met een gratis 7 ml HydroRush SPF20 sample uit de Pep-Start lijn van Clinique.

La Roche-Posay & Social Sampling.

Met het zomerweer in de aantocht heeft Friendgift samen met La Roche-Posay (L’Oréal) een #SaveYourSkin Giveaway georganiseerd via Facebook en Instagram. Hierbij konden vrienden en familie elkaar verrassen met 3 mooie zonnebrandmini’s uit de Anthelios-lijn, waarbij tegelijkertijd de belangrijke boodschap voor huidbescherming viraal werd verspreid.

Dilmah & Social Sampling.

Tijdens de donkere wintermaanden organiseerden Friendgift en Dilmah een Dilmah Thee Giveaway. In het kader van “wie schenk jij aandacht?” werden vrienden uitgenodigd elkaar te verrassen met verschillende smaken thee.

Autodrop & Social Sampling.

“Blue Monday? Maar nee! Van een zakje Autodrop wordt iedereen blij!” Samen met Autodrop vroegen we welke mensen wel een opvrolijker konden gebruiken. Iedereen werd uitgenodigd om zijn of haar vrienden een zakje vrolijkheid te sturen 🙂

Clinique & Social Sampling

Wie is jouw #differencemaker? Vriendinnen van 25 t/m 35 jaar met een interesse in beauty en huidverzorging verrasten elkaar met een gratis Clinique 3-Stappen sample.

Purina Gourmet & Social Sampling.

Rondom Dierendag organiseerde Friendgift samen met Purina een unieke Gourmet Giveaway actie waarbij kattenliefhebbers elkaars kat konden verwennen met een gratis maaltijdzakje Gourmet Perle. De samples werden per post thuisbezorgd bij de kattenbaasjes.

Fisherman’s Friend & Social Sampling.

“Wie wens jij een frisse winter?” Vrienden wensten elkaar een nóg frissere winter met Fisherman’s Friend Mint. De enige echte mint!