Clinique

Social Sampling

Eind 2019 heeft Friendgift samen met Clinique een Review Boost-campagne voor de Even Better SPF 15 foundation uitgevoerd. Aanleiding hiervoor is Clinique’s behoefte om meer reviews te verzamelen op hun eigen webshoppagina’s in Nederland en in België, om zo de verkoop direct en indirect te stimuleren.

Om dit te bereiken heeft Friendgift bestaande Clinique-fans uit de Friendgift-database aangespoord om als reviewer aan de slag te gaan. Alle deelnemers die zich hadden aangemeld, kregen binnen enkele dagen een mooi sample-pakje per post thuisgestuurd. In dit pakketje zaten 5 sachets van Clinique Even Better, een Clinique sample-kaart met vier verschillende tinten en een instructiekaart met uitleg voor het plaatsen van de review.

Het resultaat van deze campagne?

  • Repeat-awareness binnen een doelgroep die reeds bekend is met Clinique,
  • In-home trial onder geïnteresseerde consumenten,
  • en vooral nieuwe reviews op Clinique.nl en Clinique.be, die toekomstige online sales blijvend zullen stimuleren.